duminică, 29 august 2010

Rulada cu mac

Dupa o vizita scurta la bunica,si insistentele ei sa gust din ''sucitura cu mac'' in limbaj popular,m-am hotarat sa fac si eu o data,ca doar nu o fi asa de greu.Am ajuns acasa si sub privirile neincrezatoare ale mamei mele(careia niciodata nu i-a reusit aluatul la ''sucitura cu mac'') m-am apucat de treaba.Desi este un desert simplu,e foarte greu sa nimeresti aluatul si veti vedea mai jos ca sunt o serie de ''trucuri''care trebuiesc ''aplicate'' aluatului.Asa ca va prezint ingredientele dupa reteta bunicii:

1 kg de faina
1 cub de drojdie
un praf de sare
2 galbenusuri
2 linguri de ulei
1/2 lapte sau apa calduta (s-ar putea sa nu aveti nevoie de tot)
200 gr mac
200 gr zahar
1 ou

Se pune faina intr-un vas mai mare,in mijloc se pune cubul de drojdie,cele 2 galbenusuri,cele 2 linguri de ulei,si laptele sau apa,se framanta bine,si se obtine un aluat mai moale.Dupa ce s-a format o coca rotunda se stopeste cu putin ulei din cand in cand si se framanta din nou.Dupa ce am repetat asta de cateva ori,se lasa la crescut acoperit aprozimativ o ora.
Dupa ce a crescut,se intinde o foaie mai subtire,si se unge din nou cu putin ulei ,peste care se pune macul amestecat cu zaharul (se poate face si cu  nuca,sau rahat,eu am facut doar cu mac de data asta).Se ruleaza si se pune intr-o tava unsa cu ulei.Inainte de a o pune  la cuptor se unge rulada cu oul batut.Se da la cuptor 30-40 de minute.

Cam asa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu