marți, 31 august 2010

Crema de zahar ars

Atat tortul de zahar ars cat si crema de zahar ars sunt preferatele mele asa ca azi am facut crema de zahar ars,racoritoare si usoara (113 kal pe 100 gr).

Ingrediente 8 oua (azi am facut jumatate de portie) am folosit 4 oua doar.
6 linguri de zahar (am folosit doar 4)
2 linguri de zahar pentru caramelizat
1 esenta de vanilie(sau portocolale,rom,migdale,fistic,lamaie,in functie de preferinte)
1 l de lapte(eu am pus 500 ml pentru jumatate de portie)


Mod de prepare:Se pun cele 2 linguri intr-o cratita la caramelizat,invartind cratita astfel incat sa ajunga zaharul caramel pe peretii cratitei..
Lasa la racit,si separat, intr-un bol se bat cu telul cele 4 oua adaugand treptat cele 3 linguri de zahar si laptele,batem incontinuu si adaugam si esenta de vanilie.
Dupa ce s-a racit zaharul caramelizat in cratita adaugam compozitia.
Punem la cuptor 30-40 de minute.Scoatem cratita atunci cand este gata,si o lasam la racit,dupa care rasturnam crema de zahar ars pe un platou.



In mod normal se orneaza cu frisca,fructe sau glazura daca doriti,eu m-am grabit si nu am mai apucat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu