sâmbătă, 26 februarie 2011

Pizza cu blat pufos

 E sambata, prea mult chef de stat in bucatarie nu am, zapada ma asteapta, poate si o scurta plimbare pe derdelus asa ca in copilarie, planuri sunt, nu-i problema ...dar cum sa fac totusi sa multumesc pofta de genul ''as manca ceva dar nu stiu ce?'' Am facut o pizza, de data asta cu mult blat si pufos. Pentru blat avem nevoie de :


400/ 500 gr faina
3 linguri ulei de masline
1 cub de drojdie
sare
1 lingurita de zahar
225 ml de apa calduta
3 linguri de apa calduta
3 linguri de faina

200 gr carnaciori
200 gr salam de casa
1 cutie de ciuperci
ketcup
2 oua
branza

Primul pas este sa facem maia. Se dizolva cubul de drojdie in cele 3 linguri de apa calduta, se adauga cele 3 linguri de faina si lingurita de zahar. Se amesteca bine si se lasa 15 minute la odihnit. Dupa 15 minute o sa observati ca s-a dublat compozitia drept pentru care este bine sa folositi o cana mai mare sau un castron.

  Separat, intr-un castron mai mare se adauga cele 400 gr de faina cu praful de sare si maia.

             
                     Apoi adaugam cele 3 linguri de ulei de masline.

                                 
                                  Si in final, 225 ml de apa calduta.
                           
                    Se framanta bine, aproximativ 15 minute, daca mai este nevoie de faina mai puteti adauga. Se lasa la crescut 45 de minute.






 Dupa ce a crescut se imparte in 2 parti daca doriti sa faci 2 pizza, ies mai mult ca sigur, eu am ales sa fac o pizza mare si am folosit tot aluatul pentru o singura tava. Se intinde aluatul si se pune intr-o tava unsa cu ulei peste care se pune un strat de ketchup, mezeluri dupa preferinta, eu am pus carnaciori si salam, ciuperci, oua batute si branza. Se lasa la cuptor cam 25-30 de minute.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu