sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Prajitura cu ness si stafide

 Pentru ca urmeaza Sfantul Ion partea a 2 si se mai anunta musafiri maine,am  facut alta prajitura asa in graba.Am primit instructiuni clare sa nu fie cu nuca sau stafide..asa ca m-am uitat prin frigider si am hotarat sa fac prajitura asta.Am mai facut-o o singura data de Paste dar e foarte buna si aromata.

Ingrediente blat : 6 oua , 12 linguri de zahar , 6 linguri de faina , 3 linguri de cacao , 1 pliculet de praf de copt.

Ingrediente crema : 500 ml de lapte , 1 plic de budinca de vanilie , 1 esenta de rom, 3 pliculete de ness , 100 gr stafide inmuiate in rom 10 minute , 1 pachet de margarina Rama , 6 linguri de zahar pudra, 3 linguri de zahar , 100 ml apa.

Glazura :  ciocolata menaj ,sau orice ciocolata ( eu am folosit bomboane de ciocolata pe care nu se mai incumeta nimeni sa le manance ) 3 linguri de ulei.

Mod de preparare : Se separa galbenusurile de albusuri , se bat albusurile spuma tare adaugandu-se treptat cate o lingura de zahar.Se adauga galbenusurile apoi praful de copt amestecat cu faina iar la final cele 3 linguri de cacao.





Se pune intr-o tava mai mare, tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit timp de 25-30 de min.
Cand s-a racit , se taie blatul in 2 parti si se pregateste siropul.
Pentru sirop punem pe foc 3 linguri de zahar , 100 de ml de apa cateva minute.Cand il luam de pe foc adaugam romul ramas de la stafide si insiropam bine blatul.

Crema : Margarina se freaca cu cele 6 linguri de zahar pudra, se adauga pliculete de ness si se freaca bine.Se pun stafidele la inmuiat in esenta de rom timp de 10 minute.Intre timp pregatim budinca conform instructiunilor de pe plic si o lasam la racit  ( trebuie sa se raceasca bine pentru ca altfel se va taia crema ).In margarina se adauga stafidele inmuiate in rom. Se adauga treptat budinca racita in crema cu margarina si se amesteca bine.

Se toarna crema peste blat, se pune cealalta foaie deasupra si se face o glazura de ciocolata pe aburi cu 3 linguri de ulei.

   Evident pe langa prajitura am mai adaugat cate ceva de-ale gurii ca doar nu era sa cinsitim invitatii intarziati doar cu dulcuri..




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu